4 januari 2012

Toelichting op de komende blogberichten

Vanaf morgen zal ik enkele blogberichten plaatsen waarop ik een gemaakte art journal laat zien geïnspireerd op de top 2000 en een bijbehorend kaartje.

Het zullen uitgebreide blogberichten zijn. Opgedeeld als volgt:
- beschrijving art journal en gebruikte materialen
- beschrijving kaartje en gebruikte materialen
- tips/ideetjes
- you tube-link
Je kunt het hele bericht lezen, maar ook meteen naar het onderdeel van jouw interesse gaan.

Ik zal deze blogberichten een label geven "art journal" dat als je later nog een keer iets wilt nalezen je op een eenvoudige manier de berichten kunt terug vinden.

Wat is een art journal?
Een art-journal is eigenlijk een soort van 'visueel-dagboek': je gebruikt afbeeldingen, vormen, tekst, kleur om gedachten, emoties en belevenissen weer te geven.

Marit van Marit's paperworld heeft vorige week de top2000-blog-party gehouden en daar heb ik aan meegedaan. Klik hier om naar Marit's blog te gaan om nog meer inzendingen te bewonderen.

Interview met Marit op Cultura 24
De top 2000 werd ook op tv uitgezonden op Cultura 24. Elke dag werd in een top 2000-journaal aandacht besteed aan een paar art journals die Marit die dag op haar blog had staan (!). Op vrijdag is er een interview met Marit zelf uitgezonden, het is heel leuk om dit te bekijken omdat Marit hier in een paar minuten uitlegt wat art journal is en waarom zij een blog party heeft opgezet. Je kunt de link hier bekijken.

4 opmerkingen:

Jolette zei

Ben benieuwd Bianca!
Leuk!!!

Jeany zei

Is dat de marit van de let loose cursus? Wat leuk om te zien, zo had ik het nog niet echt in de gaten dat het zo gevolgd werd. Super hoor!, ik kijk in elk geval graag uit naar je komend werk. Het klinkt spannend. Lieve groeten van Janine

Els zei

Ik kan niet wachten om het te zien en te lezen. Groetjes Els

Marit zei

Heb ik jou en je lief al gelukkig nieuwjaar gewenst? Zo niet - dan alsnog: EEN HEEL GOED 2012 voor jullie allebei!!!! Wat leuk, dat je een aantal posts aan art journaling gaat besteden en wat lief dat je de link naar 'mijn' filmpje erbij zet! Ja, het was een bijzondere afsluiting van het jaar! Fijn dat je erbij was!