1 september 2011

Each Card is Unique challenge (19) september


De challenge voor deze maand is een layout waarbij je de kaart vult met rechthoekige 'stroken' en een ronde vorm. Je kunt de rechthoekige stroken maken van papier, maar ook van lintjes of stof. De stroken kunnen recht zijn, maar je kunt ze ook scheuren. De stroken kun je recht onder elkaar plaatsen maar ook laten verspringen en je kunt ze van verschillende afmetingen maken. Ideaal om restjes papier te gebruiken! De ronde vorm kun je op de kaart plaatsen waar je wilt.


Toen ik de challenge bedacht had, vond ik het zelf nog best lastig om de kaart te maken. Ik had 2 velletjes behangstaaltjes uitgezocht maar telkens bedacht ik er weer iets bij tot ik dus teveel stroken had en weer moest gaan kiezen. Het leek mij eerst een eenvoudige layout, maar je kunt het jezelf wel moeilijk maken!


Ik heb voor de voorbeeldkaart kraftpapier gebruikt, daarop heb ik verschillende stroken geplakt gesneden uit behangstaaltjes, tekstpapier en ribbelkarton. De bloem heb ik gestempeld op kraftpapier. Eerst dacht ik niet eenzelfde kleur paarse inkt te hebben, maar door de distressinkt op het kraftpapier te gebruiken krijgt het een donkerder kleur. Ik heb de bloemen ingekleurd met distressinkt en een waterpen.

De challenge loopt tot en met 30 september.

Voor uitleg over de challenge, klik hier

Veel plezier met de challenge!

20 opmerkingen:

Jeany zei

waar haal je toch alle ideeën vandaad, weer zo goede challenge, dusss, ik doe mijn best..... gelukkig duurt de maand nog lang, hihi

Christine zei

Wat leuk! Ik ga proberen mee te doen want ik vind het een leuk initiatief!
Liefs
Christine

Regina de Koning zei

Wat een leuke uitdaging ik doe mee!!
Je hebt er zelf een fantastische kaart gemaakt!! Super!! Ben benieuwd hoe ik het zal gaan ervaren.
Groetjes, Regina

Yvonne zei

Je heby er wel een prachtige voorbeeldkaart voor gemaakt! Eens kijken of ik strookjesinspiratie krijg deze maand!
Groetjes van Yvon

Judith zei

Makkelijk?
Ik zal het zien, ga zo aan de slag.

Bedankt voor je super gave voorbeeldkaart! Ik vind het zo leuk bedacht. Al je stroken zijn mooi, een gave uitwerking, Bianca!

Groetjes en hopelijk kan ik gauw mijn creatie insturen...
Judith

Wendy ten Hove zei

Wat een leuke schets, Bianca! Goed idee, al die stroken! Jouw kaart is echt super, mooie kleuren!
Groetjes, Wendy

xxx Myra xxx zei

leuk leuk weer.....

Jolette zei

Voorbeeld is mooi, nu zelf de tijd nog vinden om een kaart te gaan maken...!

Marjan zei

Leuke schets, succes! Het ontbreekt mij nu echt aan tijd om met dingen mee te doen behalve waartoe ik me verplicht heb, maar wie weet... ooit!

Groetjes, Marjan

Marjan zei

Oh, vergeet ik helemaal te zeggen dat ik jouw voorbeeld prachtig vind!

Groetjes, Marjan

martina's kaartjes zei

hij is wel heel leuk ! mooi !
grtjs, martina
bedankt om volger te worden op mijn blog
x

Marit zei

Oh wat een leuke Bianca! En jouw uitwerking is top zeg!

Groetjes,
Marit

Aleida zei

Ik heb een kaartje gemaakt met je sketch. Staat op aleidaskaartjes.blogspot.com.
Ik vond het een super sketch.

groetjes,

Gerdine zei

Hoi Bianca,

Judith wees me op jouw blog en challenge, dus gelijk even kijken! Leuk. Ik heb twee kaarten, ik stuur ze je even toe!
groetjes!

DEKAKADO zei

Wat een idee weer. Je zit er vol mee geloof ik. Hoe bedenk je het. Strookjes papier oid. Ik zal eens even rondsnuffelen. Lijkt me niet zo gemakkelijk, maar ik doe mijn best.Liefs, Marleen.

Jeany zei

yep, ik heb er een, en ook nog ruim binnen de tijd, goe he? haaa
kijk maar ff op mijn blog, lieve groeten van Janine

Regina de Koning zei

Hoi Bianca, Dit was een leuke uitdaging om te doen. Mijn bijdrage vind je op mijn blog. Groetjes en succes met alles. Regina

Wies zei

Een hele leuke uitdaging Bianca. En inderdaad heel geschikt om papierrestjes in te verwerken. Ik kreeg de smaak te pakken en heb 3 kaarten met je schetch gemaakt. Met de eerste kaart wil ik graag meedoen met de challenge (weet nl. niet of je met meer kaarten mee mag doen) http://wiescreablog.blogspot.com/2011/09/stroken-en-een-ronde-vorm.html

Groetjes, Wies

xxx Myra xxx zei

hier is mijn bijdrage:
http://biancakalksma.blogspot.com/2011/09/each-card-is-unique-challenge-september.html

myra

Monique zei

Wat een leuk idee om op je blog een maandelijkse challenge te doen. Ik vond je schets erg leuk en heb dan ook een kaartje gemaakt. Je kan het vinden via onderstaande link.

http://stampingdays.wordpress.com/2011/09/27/september-challenge/