11 augustus 2010

Verjaardagskaart met geld-geef-vakje



Ik heb dit al eens eerder gemaakt, een kaart met daarin een vakje waar je geld of een kadobon kunt stoppen, naar een idee uit een take-ten tijdschrift.
Klik HIER VOOR NOG EEN VOORBEELD van deze cadeaukaart, daar kun je ook beter zien hoe de verhoudingen van de kaart zijn.

Deze kaart heb ik gemaakt met plaatjes van Lisa's Altered Art en verschillende soorten papier uit een papierblokje. Het kaartje 'hip hip hooray' heb ik gemaakt door te stempelen op wit papier en het kleur te geven met distressinkt zodat het een beetje leek op de vlaggetjes (eigenlijk kroontjes) van Lisa's altered art.

De kaart is te sluiten met behulp van de splitpen. Zoals hopelijk te zien is, is de voorkant van de kaart korter dan de achterkant en is aan de rechterkant op de binnenkant van de achterkant (is het nog te volgen?...) dus het stukje wat je ziet als je de kaart dicht hebt, ook een strookje beplakt.

9 opmerkingen:

Petra Tillmann zei

Superleuke kaart, Bianca. Leuk dat vogeltje gecombineerd met het papier!

Adriana zei

Wat een leuke kaart, echt een leuk idee zo'n ruimte voor geld. Echt goed bedacht. Die details zijn ook echt supermooi.

groetjes Adriana

Marjan zei

Echt onwijs leuk!! Wat slim om die kroontjes zo te gebruiken!
Dat vakje is een goed idee, ga ik onthouden.

Groetjes, Marjan

hennie zei

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt Bianca, dank voor je reactie. Als ik wat meer de tijd heb ga ik jouw blog bekijken. Groetjes hennie van hensmade.

Anita zei

Gave kaartjes Bianca.
En een antwoord op jou vraag:
Het hart is gemaakt van metaalfolie.
(heb dat gekocht bij de Scrapheap, 3 vellen per verpakking)

Jolanda zei

Oh wat mooi weer,vogeltjes zijn altijd zo leuk!!!
mooi gemaakt en leuke kleiren combinatie!!

Anneke zei

Mooie vogel, heel mooi ook de kroontjes die als vlaggetjes dienen.
Goed gevonden, de opbergplaats voor kadobon/geld!

Anoniem zei

En natuurlijk ook nog eens heel erg leuk om te krijgen! ;-)

Groetjes van de ontvanger van deze mooie kaart

Yvonne zei

Goed idee zeg van dat vakje om geld in te doen, en je hebt er ook een hele leuke toepassing mee gemaakt! Leuke kaart!!! En bovendien een hartstikke leuk cadeau-idee.
Groetjes van Yvon