10 maart 2013

Kaartjes gemaakt van transfertechniekresultaten

Vorig jaar maart heb ik blaren op mijn vingers gekregen door het te enthousiast wrijven over het papier na diverse transfertechnieken die ik samen met Marleen die dag aan het uitproberen was. Een dag met een gouden randje en met een lading "achtergrondjes" als resultaat.


Eindelijk heb ik deze resultaten tot kaarten weten te verwerken, wat best lastig was omdat het heel iets anders is dan ik normaal gesproken doe bij het maken van kaarten. Ik laat ze in dit blogbericht allemaal zien en ze zijn dus allemaal heel verschillend. Soms was het niet echt een bruikbaar stukje achtergrond en heb ik er bloemetjes uit geponst, zoals op de kaart hierboven te zien is. Vraag me alsjeblieft niet hoe ik de transfertechniek gedaan heb: het was afwisselend met gesso, met witte acrylverf en met medium gel: daar het plaatje mee insmeren, laten drogen, nat maken en wrijven. Maar welke kaart nu met welk materiaal is gemaakt: ik weet het niet meer... maar ik zou zeggen: probeer het ook een keer uit! Hoe slecht het resultaat ook is, je kunt er altijd nog iets moois mee maken ...

Dit zijn de andere kaarten:

De transfertechniek was hier niet echt gelukt, maar heb ik met een beetje distressinkt, een bloemenstempel en alfabetstempel toch kunnen gebruiken voor dit kaartje wat uiteindelijk best gaaf is geworden.
Een heel klein stukje papier waar ik geen raad mee wist: ik heb er een vierkant uit geponst en wat bloemetjes en zo een strak kaartje mee gemaakt.
Ik vond dit echt een leuk plaatje en best goed gelukt met de transfertechniek dat ik er alleen maar een tekststempel bij heb gezet en het verder vrij eenvoudig heb gehouden.
Dit plaatje vond ik zo mooi en geeft door de transfertechniek en het te enthousiast kapot wrijven ;) een mooi ijzig effect. Dit heb ik gecombineerd met ijzig kaartpapier en een stukje scheppapier dat ik gescheurd heb.
Best veel kapotte plekken door het wrijven, maar ik heb het een beetje bijgesponst met distressinkt, tekstsstempel eroverheen gestempeld en een tekststempel op losse stukjes papier erbij geplakt en zo is het toch nog een mooi geheel geworden, alsof het zo de bedoeling was geweest die gaten in het papier ;)
Natuurlijk was ik helemaal weg van deze afbeelding, meer dan een beetje bijsponsen met distressinkt heb ik niet gedaan, alleen een klein tekstrondje erbij vond ik voldoende.
En zo is het toch een heel bijzondere serie kaarten geworden! Ik wens jullie een fijne zondag toe en een goede week!

28 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Super mooie resultaten Bianca. Ik heb echt zittsen genieten van al dir moois
lieve groetjes Marja

Bea zei

Hele mooie kaarten geworden hoor!!!
Gr. Bea

Marijke zei

wat ben je druk geweest en wat een prachtige kaarten heb je er van gemaakt, helemaal TOP!!!

Marjan zei

Goh zeg, echt blaren! :) En wat een boel verschillende achtergrondjes. Mooi zijn de kaartjes die je ermee maakte, vooral de onderste drie vind ik helemaal te gek!

Mieke zei

De kaarten zijn echt fantastisch!
Daar moest je blijkbaar wel wat voor over hebben :-)

Jeany zei

Ik ben weg van de transfer techniek, doe het al jaren, en ik moet je eerlijk zeggen, geen problemen met blaren, maar ja ieder heeft zijn eigen versies hé? Maar je kaarten zijn prachtig.... vooral die eerste (trietratroelalala☺) en dat vage vind ik juist het mooie, van mij mag het graag gerafeld zijn, super mooi Bianca!!!

Cornelie zei

Jeetje, wat een mooie serie weer. Stuk voor stuk eigenlijk. Mooi gedaan zeg Bianca!!
Fijne zondag!

Hella zei

Ze zijn stuk voor stuk erg mooi, Bianca.
Transferen vind ik ook erg lastig om te doen en eigenlijk ben ik nooit tevreden over de resultaten, maar als ik dit dat weer zie....hmmm toch nog maar eens proberen?

Regina de Koning zei

Prachtig de hele serie! Ik heb het nog nooit gedaan . Wie weet komt het er nog eens van. ;-). Wel sneu van de blaren. Maar het resultaat is geweldig.

Els zei

Heerlijke creaties heb je gemaakt en wat je allemaal kan maken met hele kleine stukjes bewerkt papier. vervelend dat je blaren had overgehouden van je enthousiasme. Het transformeren wil ik ook nog eens doen.

Fijne zondag en groetjes, Els

Yvonne zei

Wast een ontzettend leuke en prachtige hoeveelheid kaarten met die transfers heb je gemaakt, waanzinnig! Zo heel verschillend, maar heel gaaf hoor! Geweldig dat je ook die kleine restjes heb bewaard en nu op en kaart hebt verwerkt. Zo zie je maar, nies weggooien.
Blaren op je vingers, en ja, ik kan het niet laten, ook vieze vingers natuurlijk, ha ha! Maar die blaren waren iets minder fijn, ik hoop dat je daar nu minder last van hebt.
Fijne zondag, bedankt voor je leuke en enhousiaste reacties op mijn blog vandaag, lieve groetjes van Yvon

Christine zei

Ze zijn stuk voor stuk mooi! Leuk hé om zo te experimenteren en dan zo'n toffe resultaten te bekomen!
Liefs
Christine

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Geen techniek voor mij dus. Ik vind dat kapot juist een mooi resultaat geven.

xxx Myra xxx zei

prachtig Bianca!

Mariken zei

Jij bent goed bezig,veel gemaakt zeg!! En allemaal zo mooi!!!
Groetjes Mariken xx

Mariken zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Willy zei

Wat een prachtige en afwisselende serie kaarten heb je met deze leuke techniek gemaakt!!

Marit zei

Allemaal verschillend, maar allemaal superleuk Bianca! Als ik een favoriet zou moeten aanwijzen werd het de eerste, die vind ik gaaf! Ga zo door zou ik zeggen, maar geef je vingers wel even tijd omte herstellen ;-)!

Groetjes,
Marit

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Jee wat een prachtige resultaten Bianca!!! Verbazingwekkend mooi!!!

hartelijke groet, Alie :-)

Unknown zei

heel mooi Bianca, ik ben gek op transfers maar idd dat wrijven. Nu gaf Donna Downey de tip om Golden te gebruiken, dan kun je het papier er zo aftrekken en het plaatje blijft zitten. Ik ga het proberen,

groetjes coby

Dora zei

mooie kaarten

Patrice zei

Nou nou je bent wel zeer fel bezig geweest. Wat vele werkstukken heb je hier en ze allen stuk voor stuk goed.
Groetjes Patrice

Jolette zei

Leuke kaarten laat je zien Bianca!!!
Moet hier echt eens mee aan de slag om het te proberen...

Petra Tillmann zei

Mooie kaarten, Bianca! Leuke techniek!

Iezie zei

Wow, Bianca, wat zijn ze mooi geworden. De zeemeeuw en het vogelhuisje vind ik enig. Hebben verder niet veel nodig. Echt leuk geworden.
Heel veel groetjes van
Ini

Marleen Derweduwen zei

transfertechniek: nieuw voor mij zoals zoveel zaken die ik dikwijls op de blog ontdek.
Dit geeft wel mooie en diverse resultaten!

Wendy ten Hove zei

Ziet er prachtig uit, Bianca - de kaarten bedoel ik dan, de blaren niet, ha ha! En wat een variatie ook, zeg!!! lijkt me een heel interessante techniek!! Leuk gedaan.
Groetjes, Wendy

DEKAKADO zei

Ik herken ze nog, maar ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om er zoiets moois van te maken. Dat getuigt van inzicht in mogelijkheden en professionaliteit. Lieve groetjes, Marleen.