26 juli 2011

Creatief met wegwerpwashandjes


Tijdens de vakantie kreeg ik het idee dat ik bloemetjes van de wegwerpwashandjes zou kunnen maken en kleur geven met inkt. Van het weekend heb ik het uitgeprobeerd.

Eerst met een pons een bloem uit papier geponst en die overgetrokken op het wegwerpwashandje:

Eén gedeelte heb ik besmeerd met gesso om te kijken hoe dat effect zou zijn:

Na het uitknippen van de bloemen heb ik ze kleur gegeven dmv distressinkt en een sponsje, vond het resultaat nogal magertjes:

daarna heb ik het bespoten met water:

en na het drogen met de heat-gun was het effect een stuk mooier:

Bij één bloemetje begon het een beetje te bewegen en te krimpen, vond het best eng want ik was bang dat het in brand zou vliegen (ben wat dat betreft niet zo'n held), maar met beleid heb ik alle bloemblaadjes laten krimpen:
WEES VOORZICHTIG ALS JE HET ZELF GAAT UITPROBEREN!! Ik vond het best wel eng want je weet niet hoe heet iets kan worden voordat het vlam vat. Zelf weet ik niet of ik het nog eens durf :0

Op deze foto kun je goed zien hoeveel kleiner het bloemetje na het krimpen is geworden (wel een Broken China vlek erop dus die heb ik later maar helemaal gespikkeld met Broken China), op de linker bloem heb ik een tekststempel gestempeld:

De bloem linksboven heb ik kleur gegeven dmv te deppen met distress-stain, de bloem rechtsboven is een deel met gesso en distressinkt, de onderste is zonder gesso en met distressinkt:

en weer nat maken, het resultaat kun je op de onderste foto zien:



Deze heb ik kleur gegeven met waterverf, door er verschillende lagen waterverf op aan te brengen en extra water op te laten vallen en droog te maken (op de onderste foto kun je het leuke resultaat zien nadat ik er met watervaste stift stippen op getekend heb):

Hieronder kun je zien wat een ochtend kliederen met gesso, inkt, water en wegwerpwashandjes voor resultaat heeft gegeven, best voor herhaling vatbaar en zeer zeker leuke emballishments voor op de kaarten én weer eens andere achtergrondjes!

(klik op de foto voor een groter formaat)

18 opmerkingen:

Bea zei

Dat ziet er leuk uit Bianca!
gr. Bea.

Yvonne zei

Wat een geweldig idee Bianca!
Zo krijgen vakantie attributen nog een tweede leven, en je bloemen zijn geweldig leuk geworden!
Groetjes van Yvon

martina's kaartjes zei

wow ! ben benieuwd hoe je deze gaat verwerken !!! heel knap, bedankt voor het idee,
grtjs, martina
x

xxx Myra xxx zei

leuk leuk leuk...

Marit zei

Hoi Bianca,

Wat een super idee van jou! En wat zijn je probeersels leuk geworden...

Groetjes,
Marit

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat een creativiteit Bianca. En heel erg leuke resultaten. Super.
groetjes Marja

Anita zei

Wat een goed idee Bianca!!
Hoe kom je erop?!! Waar de vakantie al niet goed voor is hè.
Keileuke bloemetjes!

Marjan zei

Hartstikke leuke idee en het geeft nog een mooi effect ook!!

Groetjes, Marjan

Jeany zei

heeel erg leuk meid, en bang hoef je vlg mij niet te zijn, gewoon de kraan laten lopen, is immer ee washandje ☺ vlg mij krijg je die ook door de bigshot, dat gaat ook met vilt, of de cuttlebug, hoef je niet te knippen ☺ erg goed geluk Bianca!!

Iezie zei

Bianca, ze zijn echt heel leuk geworden. Ik vind vooral die met tekst erg goed gelukt. Daar zul je zeker nog veel leuke kaarten mee kunnen maken.
Groetjes,
Ini

Jolette zei

Erg leuk al die probeersels!
Zou het ook met vaatdoeken gaan?

Maddy zei

Jeetje, wat ben je weer ontzettend creatief geweest!!!
Volgens mij kun je van werkelijk alles iets moois maken!!

Hella zei

Gaaf experiment, Bianca en het resultaat mag er zijn: geweldig leuke verschillende bloemen. Wat ben jij toch lekker creatief.Ik zou daar nooit op gekomen zijn om die washandjes als freubelmateriaal te zien...

Lieneke zei

Hahaha, ik lig hier dubbel om jouw experimenten. Ik ben ook niet zo'n held met een brandbaar iets en zie het helemaal voor me. Ze zijn echt geweldig leuk geworden, je bent een kunstenaar.

CreativBär zei

Leuk idee :-)

Anneke zei

Super idee, heel mooie bloemetjes!

Hermien (Sproet) zei

Erg leuk gevonden, Bianca, ook een lekker stof effect (ik bedoel dat het lijkt alsof ie van stof is) heel fleurige bloemetjes (hou ik errrrrrrrg van!!)

Godelieve zei

Wat een creatief idee is dit! Mooi!