1 februari 2011

Each Card Is Unique - challenge 12 (februari)

Een tijdje geleden kwam ik tot de conclusie dat ik heel veel stempels heb die ik nog nooit gebruikt heb... Stempels waar ik helemaal weg van was toen ik ze kocht en waarvan ik in gedachten al tien kaarten wist te maken. En stempels die op een verzamelset zaten waarvan ik zoiets had van, okay, daar heb ik niet zoveel mee maar de andere stempels wil ik graag hebben dus neem ik de set toch.

Voortaan ga ik elke week een kaartje maken onder het motto “The Forgotten Stamp”, het klinkt zo lekker dramatisch in het Engels;)

De challenge wil ik daar deze maand op afstemmen: maak een kaart met één of meer stempels die je nog niet gebruikt hebt omdat je er nog niet aan toegekomen was, omdat ze even uit het zicht lagen of omdat ze toevallig in een set zaten en je ze erbij 'kreeg'.
Dus de enige richtlijn is om een stempel te gebruiken die je nog niet eerder gebruikt hebt en die je al een tijdje tussen je stempelspullen hebt liggen. Je mag de kaart aanvullen met stempels die je al vaker gebruikt hebt. Het zou leuk zijn als je erbij vertelt om welke stempel het gaat en waarom dat jouw 'forgotten stamp' is:)

Ik heb twee voorbeeldkaarten gemaakt:
De eerste kaart heb ik gemaakt met stempels van Crafty Individuals. Ik was al heel lang weg van deze stempels en heb ze uiteindelijk op de beurs in Zwolle gekocht vorig jaar zomer. Ik had al tig kaarten in mijn gedachten om er mee te maken. Maar laatst kwam ik ze weer tegen en bedacht me dat het toch wel erg zonde was dat ik er nog niets mee gemaakt had.
Ik heb de stempel met Brilliance Pearlescent inkt gestempeld, vandaar dat het zo glanst. 

De tweede kaart heb ik gemaakt met 3 stempeltjes die ik of vorig jaar of dat jaar ervoor al … gegrabbeld heb bij Hein Design op Stempel Mekka. Ik vond het geweldig leuke vlindertjes, maar had er nog steeds niets mee gedaan. Uiteindelijk vallen ze wel tegen omdat de randen niet helemaal egaal worden dus ik heb ze met zwarte fineliner bijgewerkt. Maar het zijn best leuke stempels.Ik heb ze ingekleurd met Coloursoft potloden en terpentine. Het papier is van Marianne Design waarvan ik de randen gesponst heb met Distressinkt, worn lipstick. Lekker afwijkende kleuren oranje, rood/roze;) Ik vond het crèmekleurige vlak zo groot en heb daarom eerst worn lipstick-distressinkt rond de randen gesponst en toen met een oranje potlood strepen getrokken en vervaagd met terpentine. Ik dacht eerst oh jee ik heb het verknald, maar uiteindelijk als je het van een afstand bekijkt is het best wel mooi geworden en lopen de oranje en roze/rode tinten wel mooi in elkaar over in de kaart.

Ik ben benieuwd welke stempels jullie gaan (her)ontdekken!

De challenge loopt tot en met 28 februari.
Voor algemene uitleg over de challenge, klik hier

12 opmerkingen:

Jolanda zei

Ja,en zo hebben we buiten stempel nog zooo veeeel meer dingen die we niet gebruiken maar wel hebben...hahaha...gelukkig heb je ze nu wel gebruikt en je kaartjes zijn schitterend!!super mooi gemaakt!!
Fijne dag!!

Yvonne zei

Wat een leuk idee voor een challenge! Zo ga je dan toch eindelijk aan die "forgotten stamps" toekomen. En je hebt daad bij het woord gevoegd en er meteen twee mooie kaarten mee gemaakt! Ik zie ook al een idee voor me met een stempel waarvan ik dacht, NU moet ik daar iets mee gaan doen. Zou NU dan echt NU worden ....?
Groetjes van Yvon

DEKAKADO zei

Wat een leukbedachte opdracht. Mijn stempels zijn nog nieuw, omdat ik ze pas heb aangeschaft. Kan ik ze meteen uitproberen.

Jeany zei

ohjee, dan komen vast veel stempels bij mij aan de beurt, hahaa, jou vierkantjes kaart vind ik echt gewedig, wat jammer dat je die stempel niet vaak gebruikt hebt, hij is prachtig!!

Bea zei

Oh wat herkenbaar!!!
Maar jij hebt mooi kaarten gemaakt met je vergetenstempels!!
Gr. Bea.

Jeany zei

oke Bianca daar gaan we weer, de volgende poging om dit hier mooi te linken, hahaa, want mijn kaarten zijn al af.
hier kun je ze zien. Op hoop van zegen daar gaan we,... ja!

Jeany zei

GELUKT!!!☺

Marie-claire zei

Leuke kaartjes heb je met de vergeten stempels gemaakt.
Een herkenbaar verhaal!

Groetjes Marie-Claire

Jolette zei

Ik zal ook eens gaan kijken naar mijn "vergeten "stempels...hou het voorlopig op kijken...
Even nog geen tijd om er echt iets mee te doen.
Maar jou kaarten zijn in ieder geval de moeite waard geweest om die stempels weer op te duiken!
Leuk hoor!!!

Anita zei

Een heel goede uitdaging Bianca!!!!
Zo worden we "gedwongen" om eens wat anders te stempelen.
Mijn kaart is op mijn blog:
http://anietje.blogspot.com/2011/02/forgotten-stamps.html

Petra Tillmann zei

Wat een leuke challenge. Nu heb ik nogal wat stempels liggen die graag gebruikt willen worden ;-)

mijn kaart staat op mijn blog:
http://petratillmann.blogspot.com/2011/02/each-card-is-unique-challenge-forgotten.html

Regina de Koning zei

Hallo Bianca,
Mijn bijdrage vind je op http://reginadekoning.blogspot.com
Ik heb een poging gedaan. Je hebt weer een leuke opdracht meegegeven. Ben benieuwd naar alle anderen bijdragen.
Hartelijke groeten,