29 januari 2011

Resultaat les 5 Let it Loose bladzijde 2

Dit is geen kaart, maar het resultaat van les 5 van Let it Loose, de tweede bladzijde die ik gemaakt heb.
Dit zijn de materialen die ik gebruikt heb:
De achtergrond heb ik met paars, rood en blauw geschilderd met ecoline. Vervolgens de tekst met witte pen geschreven en enkele woorden groter ernaast geschreven. Een paar vlinders en een boel bloemetjes erbij getekend. Toen met zwarte pen in het Engels nog wat tekst geschreven waar en wanneer ik dit gedicht voor het eerst hoorde. De zwarte tekst is niet helemaal leesbaar omdat het ook op de donkere geverfde stukken staat, maar dat is juist mooi. Ik vind dit tot nu toe de mooiste bladzijde en ik denk dat ik 'm ga inlijsten, de kleuren zijn ook lekker fel, super inkt is het, ecoline!



Het gedicht is geschreven door een 11 jarige jongen genaamd Mattie Stepanek, met een ernstige spierziekte. Ik zag hem in 2001 bij Oprah Winfrey en het zien van zijn wilskracht om zijn dromen uit te laten komen en mensen zijn gedichten te laten horen, zijn opgewektheid en energie ondanks zijn ziekte, zette mij aan het denken. Ik heb de gedichtenbundel opgezocht op internet en besteld. Het gedicht dat ik heb gebruikt heeft hij in 1995 geschreven, hij was toen 5! Rechts onderin op mijn blog bij bijzondere sites/links zal ik een link neerzetten van you tube over Mattie voor de geïnteresseerde.

6 opmerkingen:

Bea zei

Prachtig Bianca!!!
Gr. Bea.

Jolette zei

Echt een hele bijzondere pagina!!!

Jeany zei

je kent mijn reactie al bij onze galerie, dus je weet hoe mooi ik deze bewerking vind!!

Judith zei

Ik ben onder de indruk, Bianca!

CreativBär zei

Prachitg resultaat, de kleuren zijn mooie.

xxx Myra xxx zei

heel mooi geworden!!!!