10 november 2010

Kreadoe: mijn aanwinsten en workshopresultaten...

Chromoluxpapier, cuttlebugmal, alfabetsetje, Art Specially (met het boekje van Anneke van somefiddlingonthekitchentable erin, geweldig!), beetje kant en 2 stempels gekocht bij Ludiec.

Distressinkt, distressinkt en nog eens distressinkt, bruine staz-on en houten knoopjes

2 setjes van Viva Decor en een geweldige set van Darkroomdoor
Vandaag ben ik naar de Kreadoe geweest. Na al een drukke snelweg was het in de Jaarbeurs ook erg druk bij de ingang, meer dan een half uur staan wachten. Gelukkig viel de drukte eenmaal binnen reuze mee.
Ik zou eigenlijk vandaag alleen maar op pad gaan voor inspiratie en distressinkt en vooral geen kerststempels... Maar deze kon ik gewoon niet laten liggen. Met de distressinkt ben ik ook goed geslaagd. Ik heb ook nog embossingdistressinkt gekocht en bruine stazon omdat ik met deze twee inkten heb gewerkt bij een workshop die ik voor 5 euro bij Scrap-4-fun heb gevolgd, allemaal Tim-Holtz technieken. Heel erg leuk.

Dit is wat ik gemaakt heb:
De eerste label is gemaakt met alcoholinkt.
De tweede is met gekleurde stazon gestempeld op een sheet.
De derde is met sponsen met distressinkt en dan: stempel beïnkten met embossingdistressinkt,water op spuiten en dat dan stempelen en de afdruk verhitten met de heatgun.
De vierde is met distressinkt op je craftsheet en dan water erop en dan het label erin drukken. Erop zit een kartonnen vormpje dat eerst is gesponst met distressinkt en daarna nog heel voorzichtig met het inktkussentje zodat de uitstekende delen meer kleur kregen (bij mijn exemplaar niet zo goed te zien).
De bloem is ook van karton en dat is bedekt met cracklepaint van distress en verhit met de heatgun waarna het gaat barsten, waarna je er vervolgens met distressinkt overheen sponst zodat de distresskleur in de naden komt en de rest haal je er met een babydoekje vanaf.
En dat was de workshop in vogelvlucht:)

Ik vond vooral de techniek met de embossingdistressinkt leuk en ook de nieuwe toepassing met de alcoholinkt: je maakt een paar lijnen met drie alcoholinktkleuren en daarna ook beetje blending erbij en dan je label erin leggen en een kwartslag draaien. en dat herhalen tot je tevreden bent. Heel leuk en heel wat anders dan de techniek met de ienieminie-druppels op je applicator, nee hupsakee, fors wat lijnen trekken:) ach, de inkt mag best een keer op, anders staat het toch te verstoffen haha!

Op de valreep (ik was al onderweg naar de uitgang want mijn budget voor vandaag was op;)) kwam ik langs de stand van de Stempelwinkel. Daar zag ik mooie voorbeelden liggen en het bleek landscapepainting te zijn, als ik het goed onthouden heb. Maar anders wordt ik vast wel verbeterd want toen ik daar plaatsnam aan de workshoptafel (voor 1 euro) vroeg de dame mij, ben jij soms Bianca? En toen ik wat beter keek, vroeg ik, ben jij soms Bea? Heel erg leuk, het was dus inderdaad Bea die ook af en toe reactie op mijn weblog achterlaat. Ik dacht dat de techniek met sponsjes was, maar er is een speciale stippeltjes stempel (applicator) voor en het is een speciale klop-techniek. Heel lastig want ik ben gewend om met het sponsen te vegen en veel bij te inkten en dat zijn twee dingen die je bij die techniek nu juist niet moet doen. Erg leuk om een keer gedaan te hebben en het was dan ook een mooie stempel. Het is op Cromolux papier gestempeld met Staz-on en vervolgens met Adirondac-inkt (distressinkt kan ook) in 3 oplopende kleuren kloppen met de applicator/stempel op de kaart (tot slot heb ik met witte stift bij het riet nog wat accenten aangebracht. Dit is het resultaat geworden:

Het was een heel geslaagde dag. Ik heb lang niet alles gezien, maar wat ik wilde zien, heb ik gezien en ik heb weer een paar leuke technieken geleerd én technieken gezien waarvan ik dacht, oja dat kon inderdaad ook, dus ook een opfriscursus af en toe. Tussendoor nog gezellig aan de koffie en appeltaart gezeten met Anneke Klaas (van Anneke's Scrapblog) en haar zus, ja het was een heel geslaagde dag!

10 opmerkingen:

Inge zei

Een leuk verslag! Ik ben wel een beetje jaloers op je geweldige aankopen :) Vooral die darkroomdoor stempels...

Marjan zei

Zeker een leuk verslag, jij hebt je niet verveeld!
Mooie dingen gekocht en gedaan! leuk hoor! En dan ook nog een prachtige kaart als toetje!

Je vroeg laatst iets over de dikte van mijn sheets. ik weet het Bianca. Ik gebruik het merk Tartan, de dikte staat er niet op.
I.i.g. geschikt voor mijn doel. Ik heb er laatst een doorkijkraampje mee gemaakt in een doosje wat ik maakte. Ook daarvoor is het prima spul.

Groetjes, Marjan

Marjan zei

Ik bedoelde natuurlijk... ik weet het niet... :)

Jolanda zei

OOOOhhh wat een mooie spullen,de Dark room door stempels zijn super!!!Mooi hoor en fijn dat je t leuk gehad hebt en wat een mooie dingen heb je gemaakt!!Helemaal suoer,leuk verslag!!
Groetjes!!

Anneke zei

Toch weer een mooie voorraad erbij! Mooie labels heb je gemaakt, weer een paar technieken erbij om te gebruiken op je kaartjes!

Kim zei

Leuke spullen!
Ik ga pas zondag, ik hoop dat er dan nog wat over is :)

Jeany zei

nou dat klinkt allemaal geweldig, je hebt je goed geamusseerd, leuke stempels meid, en dat tom holz embossing poeder kende ik nog niet, is dat eht zelfde als versamarkt?

Judith zei

Na het lezen van je verslag ben ik toch wel een tikkeltje jaloers op jouw geslaagde dag...
Je hebt zo te zien veel inspiratie opgedaan en ik ben dan ook benieuwd wat je de komende tijd gaat plaatsen. Super labels en een top landschapskaart heb je gemaakt. En al jouw nieuwe aanwinsten - wow!
Geniet ervan en veel plezier.
Groetjes, Judith

Wendy ten Hove zei

Hi Bianca,

Klinkt als een super dag voor jou! Mooie set aanwinsten, daar zie ik jou weer een boel mooie kaarten mee maken! Die Tim Holtz workshop klinkt goed, daar kan ik zo te horen, ook echt wel wat van leren en dat landschapje is prachtig zeg!! Erg mooi! Grappig dat je herkend werd, ha ha, had ik vorige keer ook, door Petra, we gaan ons nog een beetje 'beroemd' voelen door dat bloggen! Heel grappig!

Groetjes en een hele fijne dag,
Wendy

Yvonne zei

Ik lees het al, je hebt net zo'n leuke, gezellige en geslaagde dag gehad als ik met mijn moeder. Wat een leuke aankopen!!! En meteen er mee aan de slag, leuk resultaat. Ook je kaart bij de Stempelwinkel is erg mooi geworden. Lachen, op weg naar de uitgang, jaaaaaaa, dan kom je nog nét van alles tegen, heel herkenbaar hoor!
Ik had even geen fut mijn aankopen op de foto te zetten, maar heb ze wel bijna allemaal opgeruimd. Volgende keer beter, denk ik dan.
Wij hebben in ieder geval een leuke dag gehad, zijn heerlijk om elkaar heen gelopen terwijl we wel een paar plekken allebei hebben bezocht, gaan nu lekker nagenieten!
Veel plezier met je aankopen en opgedane ideeën!
Groetjes van Yvon