1 december 2013

Kerstkaartjes met verf en template en semiblogpauze

de foto is niet echt scherp, maar het eindresultaat is duidelijk ;)

Ik laat in dit bericht in stappen zien hoe je met verf en een template mooie achtergrondjes kunt maken en dit kunt gebruiken als basis voor een kaart (hierboven zie je mijn uiteindelijke resultaat).

Benodigdheden:
groot vel papier
zwarte acrylverf
lichte kleur acrylverf
zilver- of goudkleurige acrylverf
witte acrylverf
sponsjes
creditcardvormig pasje
babydoekjes
template
eventueel heattool om de droog-wachttijd te verkorten
stempels

Stap 1: smeer een vel papier in met zwarte acrylverf en laat het drogen
Stap 2: smeer over de zwarte verflaag, een laag verf in een andere kleur en "schraap" er delen vanaf met een creditcardvormigpasje en laat het drogen
Stap 3: Smeer het hele vel in met zilverkleurige (of goudkleurige) verf, wacht na deze stap niet te lang voor je met stap 4 verder gaat, het moet ietsje gedroogd zijn maar niet helemaal
Stap 4: haal met een babydoekje delen van de zilveren verf eraf zodat je alle kleuren door elkaar krijgt te zien, laat het drogen
Stap 5: Leg een template op het vel en spons voorzichtig de vormen met witte acrylverf en laat het drogen. Vervolgens kun je verschillende achtergrondjes uit het grote vel halen
Stap 6: je hebt een mooie basis voor een kerstkaartje. Ik heb het aangevuld met tekststempels in de witte sneeuwvlokken en ik heb de onderliggende kaart bestempeld met tekst. Op deze manier kun je verrassende resultaten krijgen en omdat je in het groot werkt heb je meteen een aantal achtergrondjes en dus ook bijna een aantal kerstkaartjes klaar :)

Wie weet inspireert het jullie wel in deze kerstkaartmaaktijd, mocht je zonder inspiratie zitten ;)

Ik hou deze maand een semi-blogpauze: ik blijf berichten posten met kerstkaartjes om jullie te inspireren, en de laatste week van het jaar staat natuurlijk weer in het teken van de top 2000-art journals. Ik ga mijn tijd dus besteden aan de knutsel zelf. Het bezoeken van blogs zal ik in januari weer doen, maar degenen die mij een beetje kennen weten dat ik dan niet alleen het laatste blogbericht bekijk maar ook even een blik werp in wat er zoal de tijd ervoor is gemaakt. Dus tot semiblogs! :)

8 opmerkingen:

Els zei

Leuke tutorial Bianca en ga mij er eens in verdiepen.
Bedankt alvast en neem je tijd in deze drukke maand.
Groetjes, Els

Marjan zei

Een leuke tutorial, Bianca!

Willy zei

Super leuk Bianca, leuk dat je er zo'n duidelijke uitleg bij geeft! Ik had dit jaar niet zo'n zin om kerstkaarten te maken (ivm de afgelopen drukke periode) maar uiteindelijk ben ik door een mede blogster op een heel goed idee gebracht, ik had nl. een mooie "kerst journal" gemaakt, deze heb ik laten afdrukken en nu heb ik toch leuke zelfgemaakte kerstkaarten :) Leuk dat je ook weer meedoet met de top 2000, heb er ook weer ongelooflijk veel zin in!

Unknown zei

Wat lief dat je weer zo'n mooie uitleg erbij geeft en wat een prachtig effect geeft dit, heel mooi! Fijne decembermaand en we blijven elkaar wel volgen:-)

Regina de Koning zei

Leuk zeg!! Goed idee. Succes met alles.

Unknown zei

leuke print
artisoo

Jolette zei

Wat een super leuke techniek!
Om te onthouden Bianca!

Gerdine zei

Wat een mooi effect! Dank voor de uitleg!