26 februari 2013

Eerste en laatste? kaartje met panpastels

Een tijdje geleden mocht ik van Marit de panpastels uitproberen. Ik was er wel nieuwsgierig naar of dit nu echt zoveel mooier en beter en anders was dan het chalkkrijt dat al jaren (ongebruikt ...) bij mij in de kast ligt?

Het is inderdaad mooier omdat de kleuren krachtiger zijn...
Ook wel beter omdat het een mooier effect geeft...
Anders? Ja, inderdaad, het is anders dan het chalkkrijt...

Maar wat ik bij chalkkrijt zo jammer vind, is dat je het moet fixeren, om te voorkomen dat je kaart blijft afgeven. Dat is bij panpastels ook zo. Nu schijnt dat heel makkelijk met haarlak te kunnen, maar ik heb het fixeren nog nooit geprobeerd, ik ben daar een beetje huiverig voor, bang om het gemaakte op het laatste moment te verknallen.

Komt er binnenkort weer een nieuw materiaal bij mij in de kast liggen? Ik ben er nog niet over uit, maar ik denk het niet, eerst maar weer eens wat vaker het chalkkrijt gebruiken :) Voorlopig is dit dus het eerste en het laatste kaartje dat ik jullie laat zien met panpastels ;) maar zeg nooit nooit ...  ik vond het in ieder geval erg leuk om er een keer een kaartje mee te kunnen maken!

(werkwijze kaart: eerst met watermerkinkt de stempel gestempeld, toen met pan pastels kleur gegeven en tot slot met een witte pen accenten aangebracht)

23 opmerkingen:

Els zei

Het is een pracht kaartje met de pan pastels, maar ook ik zal helaas niet aan deze nieuwe rage beginnen. Ik vind het wel erg mooi wat sommige mensen er mee maken.

Fijne dag en groetjes, Els

martina's kaartjes zei

het is in ieder geval een heel erg mooi kaartje geworden, maar ook ik, ga niet door de knieën hoor ! ik hou het bij mijn copics, distress en aquarelstiften, daar kom je toch weer een heel eind mee. het is trouwens weer een mooie investering om dan toch weer heel wat kleurtjes te hebben... laat je niet verleiden zou ik zeggen en deel samen met iemand die het wel heeft...
toch een mooi resultaat,
nog een fijne dag,
grtjs, martina
x

Marjan zei

Ik denk er al net zo over, met de distressinkten is al zoveel mogelijk en ik vind de investering te groot voor het aantal keer dat ik ze gebruiken zou.
Maar je kaart ermee os wel een beauty, hoor! Heel mooi, dat witte embossing en de accentjes tegen de mooie roze tinten.

Unknown zei

ik ben overstag gegaan, heb ze liggen maar ak eerder mijn inkten omdat daar toch meer mee mogelijk is. Om een mooi kleur verloop te krijgen gebruik ik mijn pannetjes wel. Advies: leen ze een keer van een vriendin als je er mee wilt spelen, geef een bosje bloemen als dank en hou het bij wat je hebt. Je kaartje is wel een schatje!

groetjes coby

Jolette zei

Ik vind het een prachtig kaartje geworden Bianca!

Kan me er iets bij voorstellen....als je al zoveel materiaal hebt, is het dan nog een aanvulling?
Ik doe het ook met wat ik heb, vind ook dat dat genoeg is.
Leuk ook om met wat je hebt creatief te zijn en andere wegen te zoeken om toch datzelfde resultaat te krijgen, toch?

Fijne dag,

Jolette

Dymphie zei

't is een plaatje! Ik ben het met je eens, er is geen eind aan, aan nieuwe spullen die je volgens zeggen zou 'moeten' hebben :)

Regina de Koning zei

Het is een prachtige kaart geworden. Ik ben het het met je eens. Je kunt niet alles in de kast hebben en toch leuk als je het eens mag uitproberen. Bedankt dat je ons laat meegenieten met deze prachtige kaart.

Willy zei

Het is een prachtig kaartje geworden en wat fijn dat je het op deze manier even kan uitproberen of het wat voor je is, het is toch altijd weer een hele uitgave!!

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Wel een heel mooi resultaat Bianca...PP lijkt me geweldig om mee te werken, maar oops, het is erg duur...dus hier is/komt het ook nog niet :-)

groetjes, Alie

Christine zei

Het is mooi gedaan Bianca maar ik waag me er momenteel ook nog niet aan. Ik heb al zoveel inkt, copics, derwentpotloden en ... chalk. We kunnen niet alles hebben hé maar ik zeg natuurlijk ook nooit nooit!!
Liefs
Christine

Jeany zei

Een mooie kaart Bianca, maar gelijk heb je, we hebben al zoveel in de kast liggen, eerst maar eens opmaken, in mijn huis komt het in elk geval niet, hahaha, heb ook nog die chalks liggen..... Zelden gebruikt ;)
Maar tis zoals je zegt... Zeg nooit nooit ;))

Marleen Derweduwen zei

Het resultaat is mooi met je panpastels en mocht je kast nog niet rijk zijn aan materialen dan zou een aankoop te overwegen zijn.

Marit zei

Ik vind je kaart prachtig Bianca, maar ik snap je redenering helemaal! En bovendien...er valt nog zoveel meer leuks te ontdekken ;-)

Groetjes,
Marit

Karin zei

Leuke kaart. Die stempel heb ik ook nog ergens, weinig gebruikt. Nog nooit met panpastel gewerkt. Groetjes, Karin

Iezie zei

Prachtig kaartje Bianca. Inderdaad heel heldere kleuren.
Ben ook (nog) niet van plan om ze aan te schaffen. Heb nog te veel dingen in de kast liggen die uitgeprobeerd moeten worden.
Heel veel groetjes van
Ini

Marijke zei

hij is erg mooi geworden Bianca

Judith zei

Wow, een mooi resultaat! Ik vind het zo knap, wat jij allemaal uitprobeert en dat er dan ook prachtige kaarten uitrollen

Wendy ten Hove zei

Mooi! Ik had wel het idee dat ik al een kaartje met het pan pasteel probeersel had gezien bij jou, maar misschien was dat bij jou thuis toen. In elk geval is dit een kunstwerkje zo. Ennuh... ga ik het nou moeilijk voor je maken door te zeggen dat ik je nog wou mailen dat ik ook m'n paar pan pastels te koop aan ga bieden?? hi hi. Ik heb zelf besloten het bij het gewone stempelen te houden en de andere technieken de deur uit te doen, die doe ik dan wel bij Marit of op een workshopje, hi hi. Ik pak ze thuis toch eigenlijk nooit.... dus ook de paar pan pastels die ik had gekocht mogen weer weg... Interesse, Bianca? :-D
Groetjes, Wendy

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Bianca schitterend je kaart. Inderdaad ik gebruik mijn pastels maar moet deze ook fixeren en inderdaad gaat prima met haarlak. De kleuren worden daardoor wel wat donkerder en ik ken de PanPastels niet, dus weet ook niet hoe het daarbij is.
lieve groetjes Marja

Petra Tillmann zei

Prachtige kaart, Bianca! Ik heb een busje fixatiespray en dat gaat heel goed hoor. Je verknalt er niets mee...

Hella zei

Prachtige kaart geworden, Bianca. En wel in je lievelingskleuren zo te zien. Fixeren is echt niet eng hoor. Zowel met haarlak als met speciale fixeerspray gebeurt er helemaal niets met je gemaakte werkstuk.

christine zei

Ik vind het een prachtige kaart! Hartelijke groetjes Christine

Mariken zei

Wat een prachtkaart, erg apart en origineel!
Fijn weekend, groetjes Mariken.