5 december 2012

Kerstkaartje nr 1

Vanaf nu laat ik voorlopig vooral kerstkaartjes zien (niet zo gek in deze tijd van het jaar haha). Ik ben dit jaar best in mn sas met de kerstkaarten, het ging als een speer en inmiddels heb ik er 95 af. Ik vond het lastig welke ik als eerste zou laten zien :) maar ik begin met het kaartje dat ik tussendoor op de foto heb gezet, misschien brengt het jullie nog wel op een idee en kun je met behulp van onderstaande tutorial nog snel aan de slag als je vastgelopen bent met de kerstkaartinspiratie ;)

De door mij gebruikte materialen:
Distressinkt: kleuren squeezed lemonade; mustard seed; wild honey en rusty hinge
Archivalinkt: kleur sepia
Acrylverf (van Heindesign): kleur gold
Maskertape
Template met grote sterren en sequinwaste kleine sterren
Stempels: kleine ster van Art Impressions en vogel van Stampotique en tekststempel
Breng met een sponsje de acrylverf aan op de sterstempel en maak na het stempelen meteen de stempel schoon; stempel de vogelstempel met zwarte inkt
Stempel de vogelstempel 2x op een stukje maskertape: knip van het eerste stukje het vogeltje uit en plak het deel waar het vogeltje uit is op de stempelafdruk (als je netjes kunt knippen kun je ook met één stukje maskertape werken)
Stempel de tekststempel meerdere keren met Distressinkt kleur mustard seed, als je dan het maskertape verwijderd hebt,  heb je bovenstaand resultaat
Knip uit het andere stukje maskertape het vogeltje netjes uit en plak het over de stempelafdruk
Spons met Distressinkt kleur wild honey de grotere sterren van de template
Spons met Distressinkt kleur squeezed lemonade de kleinere sterren van de sequinwaste op de nog open vlakken, het resultaat zie je op de foto hierna
Snij het stukje naar wens op maat en spons de randen met Distressinkt kleur squeezed lemonade, het maskertape kan nu van het vogeltje af
Spons de zijkanten van het papier met Distressinkt kleur rusty hinge
Kleur het sterretje dat uit het snaveltje hangt met een gouden stift en stempel de tekststempel die je eerder ook gebruikt hebt onder het vogeltje met Archivalinkt kleur sepia


Ik had al bijna alle kaartjes klaar toen ik me opeens dit stempeltje van het vogeltje met sterretje herinnerde. Het hele jaar knip ik het sterretje van het vogeltje af en dan zou ik nu, nu het sterretje wel mooi erbij hoort, de stempel niet gaan gebruiken ... ;) dus toen heb ik eigenlijk in no-time bovenstaand kaartje bedacht en meteen na elke stap even op de foto gezet. Misschien inspireert het jullie!

19 opmerkingen:

Gerdine zei

Erg leuk kaartje. En bedankt voor de heldere tutorial. Ik zat me altijd al af te vragen, hoe jullie deze techniek toch voor elkaar krijgen, maar nu is mij het weer een stukje helderder!

Hermien (Sproet) zei

Wat een schatje! Dat maskeren is leuk he?? Ik heb het ook ontdekt, leuke techniek met een geweldig effect!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

prachtig dit niet trafitionele kerstkaartje

Marjan zei

Leuke techniek, Bianca! Mooie tutorial en een gaaf kaartje!

Els zei

Een heel leuk kaartje is dit geworden in deze kleur. Het vogeltje is toch ook zo lief he.
Bedankt voor de uitleg en groetjes, Els

xxx Myra xxx zei

omg 95 kaarten!!!! heel erg leuk kaartje...

Mariken zei

Zo, jij hebt al flink je best gedaan met je 95 kaarten!Dit is echt een liefie!
Groetjes Mariken.

Christine zei

Heel tof gedaan Bianca en met uitleg en al op je blog! Schitterend hoor!!!
Liefs
Christine

Iezie zei

Mijn God, al 95 kaarten! Moet nog beginnen.
Maar dit kaartje vind ik zo leuk, en super uitgelegd. Prachtig en dat vogeltje is supercute.
Heel veel groetjes van
Ini

Dora zei

schitterend!! wat mooi dat je het hebt laten zien hoe je dit kaartje hebt gemaakt. prachtig.
groetjes

Jeany zei

Kijk, dit is nu een hele leuke andere weg van ons inspireren, eerst met je challenges en nu door zulke duidelijke tutorials, een prachtig, mooi, lief en leuke kaart. En een super uitleg, en ook ... Wat een werk, super meid. En jij al 95 kaarten af...... Zucht.... Ik blijf op 20 zitten ;)) fijn weekend!! ( vast)
Janine

Gery zei

Ben al heel lang verliefd op dit vogeltje en jij hebt er een ontzettend leuke kaart mee gemaakt.
Denk, dat ik hem mezelf nu maar kado doe in deze, voor mij, moeilijke tijd.
Groetjes Gery

Jolette zei

95 kaarten Bianca...jee wat veel.
Dan krijgen we vast nog een heleboel leuks te zien hier.
Deze is al zo leuk....met een duidelijke handleiding!
Bedankt!

Unknown zei

wat een mooie kaart, zo'n prachtige opbouw heb je gemaakt en veel plezier met het maken van zoveel kaarten

groetjes coby

Willy zei

Wat een super leuke kerstkaart Bianca met een mooie duidelijke uitleg...en euhhh lees ik dat goed 95 kaarten af???? Ik ben onder de indruk!!

Wendy ten Hove zei

Wat een bijzondere laagjes heb je hier gemaakt, staat super! Mooi die gouden sterren! Erg leuk gedaan, Bianca!!
Liefs, Wendy

Mieke zei

Die is echt zoooooo mooi gedaan!!

Yvonne zei

En dat prachtige eindresultaat staat nu bij mij te pronken! Dank je wel Bianca voor je mooie en fleurige kaart! En bedankt op je blog voor je tutorial, erg leuk om te zien hoe die mooie kaart van mij tot stand is gekomen.
Lieve groetjes van Yvon

DEKAKADO zei

Ooooh, wat mooi. Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van dit mooie kaartje. Dankjewel Bianca. Ik ben er onwijs blij mee.
Natuurlijk heb ik even goed gelezen hoe je het hebt gemaakt. Fijn! Lieve groetjes, Marleen.