15 mei 2011

Eindresultaat werk in uitvoering 'distress'


Dit keer hoeven jullie niet zo lang te wachten op het eindresultaat:)
Dit is mijn tweede 'boekje' en ik heb het ingebonden met de koptische steek. Afmeting 13,5 x 13,5 en in totaal 10 'signatures' (ingebonden boekdelen). Per signature 8 bladzijdes dus een boekje van 80 bladzijdes! Twee 'signatures' zijn nog leeg zodat ik nieuwe technieken kan toevoegen.


De kaft is gemaakt van 2mm karton en heb ik kleur gegeven met distress-stains. Vervolgens bestempeld met versafine onyx black en distress-inkt(pads) en met een pen witte accenten gegeven.

voorkant kaft (foto gemaakt voor het inbinden)

achterkant kaft

Bij de voorbeelden heb ik als basis de kleuren peeled paint en broken china gebruikt, soms aangevuld met forest moss, pumice stone en spun sugar.

Voorin het boekje heb ik een kleurenkaart van distress-inkt(pads) gemaakt door het schema van Ranger te printen en met mijn vinger elke keer een vingerafdruk te maken waarbij ik de afdruk iets liet verspringen om zo het lichte en donkere effect van de inkt te laten zien. Er ontbreken nog twee kleuren, misschien ga ik die toch nog een keer aanschaffen al was het alleen al om de kleurenkaart compleet te maken;)


Een overzicht van alle voorbeeldjes die in het boekje zitten:


Op de bladzijdes met de beschrijving heb ik met broken china stippellijntjes gestempeld en daarop geschreven.


Tijdens het maken van de voorbeeldjes was ik soms zelf verrast van het prachtige resultaat dat het gaf. Dit voorbeeldje bijvoorbeeld vind ik erg mooi geworden (distress-inkt met water op aquarelpapier):

En dit voorbeeld vind ik ook super (distressinkt met glimmermist):

Ik ben heel tevreden met het resultaat en vond het super leuk om het boekje met de koptische steek in te binden. Dit is het you tube-filmpje dat ik als instructiefilmpje gebruikt heb (na ruim 2 uur andere filmpjes bekeken te hebben:)...).

In het boekje gebruik ik de distress-inktpads en de distress-stains.
Mijn conclusie na het maken van dit boekje is dat de distress-inktpads toch wel erg geweldig zijn en onmisbaar (maar dat wist ik al:)...).
De distress-stains zijn fijn om een groot oppervlak snel te kunnen kleuren en je krijgt er intensere kleuren van als je er achtergrondjes mee maakt en zijn een leuke aanvulling op de inktpads, maar ik denk dat ik mijn collectie stains voorlopig niet ga uitbreiden. Ik heb nu 8 kleuren waaronder mijn favoriete kleuren (peeled paint, broken china, dusty concord) en daar kan ik voorlopig wel mee vooruit. Maar wie weet wat voor technieken er in de toekomst bedacht worden voor de stains dat uitbreiding onvermijdelijk is ...

25 opmerkingen:

Bea zei

Super eindresultaat Bianca!!!
Gr. Bea

Marjan zei

Ik vind het een mooi en waardevol techniekenboekje geworden, je hebt het echt prachtig gedaan!
Ik deel je mening over de stains wel, heb nu ook een paar kleuren, maar vind toch de inkt prettiger werken en een mooier effect geven.

Groetjes, Marjan

Petra Tillmann zei

Wat een mooi boek heb je gemaakt! Prachtig geheel zo. Fijne zondag!

xxx Myra xxx zei

prachtig geworden!!!

Jolanda zei

Wat super mooi zeg,echt een kunst werk,dat boekje is super ik ben altijd onder de indruk van de bindtechnieken,super mooi!En zo handig de kleuren kaart!
Je nhebt alles weer zo mooi gameekt!
Fijne zondag.
x

Iezie zei

Bianca,
Het is echt en SUPER boek geworden.
Wat heb je er veel werk ingestoken om al die technieken te beschrijven en uit te werken.
Echt GEWELDIG.
Groetjes,
Ini

Margot zei

ik vind het schitterend! jij bent echt goed met papier!!! :)

Yvonne zei

WAAAAANZINNIG mooi boekje Bianca! Wat een mooi eindresultaat! En prachtig al die technieken er in, mooie kleurenkaart (leuk idee!), helemaal goed hoor!
Groetjes van Yvon

Marjanne zei

Wat mooi!!
En ik wist niet dat er zoveel distress-inkt/stains technieken waren!

Vera zei

Gaaaaaaaaaaaaaaaf :)
Wat mooi zeg!
Dat inbinden is echt tof!

Groetjes

Vera

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat gaaf en heeeeeeel erg mooi. Je kaft voor en a chter zijn van een bijzondedre schoonheid. Ook je technieken petje af.
groetjes Marja

Maddy zei

Wauw, wat ziet dat boekje er prachtig uit! Alles wat uit jouw handen komt, is zo fantastisch mooi. In mijn ogen ben jij echt een geboren knutseltalent!!

Jolette zei

Gewoonweg super!!!

CreativBär zei

Hoi Bianca,
dit boekje ist heel erg leuk geworden. Da kan je iederen je voorbelden me laten zien :-)
Bedankt voor de verjaardagsgroeten.
Groet
Bianca

Judith zei

Hallo Bianca,
Geweldig, jouw voorbeeldboekje. Die neem je hopelijk vrijdag mee?! Leuke effecten creëer je met Distress. Gaaf, zo heb je altijd een zeer unique kaart!
Fijne zondagavond nog,
groetjes van Judith

Jeany zei

haha, je ziet wel aan de vele reacties hoe dit logje inslaat als een bom, meid toch wat een mooi resultaat en gelijk heb je met die mooie pagina's, je schrijft ook zo mooi, je handschrift tis prachtig om te zien en je boek... zucht, Mooooooooiiiii!! Meid, ik neem al mijn heoden vor ej af .... ff tellen hoeveel ik erop heb......12. Dus Ich nimm 12 Hütte ab für dich!! Prachtiggggggggggggggggggggg!. Liefs van mie, Janine

Dymphie zei

Super! Pracht van een boek, prachtige techniek voorbeelden en je staalkaart is om van te smullen. Helemaal Af!

Wendy ten Hove zei

Hi Bianca!

Wauw! Wat een prachtig boekje is dit weer geworden! Heel erg handig om te gebruiken bij je werk en ik ben erg benieuwd om hem in het echt te zien!!
Je vroeg nog welke inkt ik had gebruikt voor mijn Hello you kaartje, dat is Distress! ;-) Welke kleuren mis je? Misschien hebben Marit of ik die wel, kun je in elk geval je boekje compleet maken!

Groetjes, Wendy

Anke zei

Absolutely stunning ... so beautiful

Marit zei

Prachtig Bianca, wat een bijzonder document heb je zo gemaakt! Ik hoop dat je het boekje vrijdag meeneemt, verheug me er nu al op om het in het echt te mogen zien!

Groetjes,
Marit

Anneke zei

Het is een heel mooi boekje geworden! Leuk naslagwerk ook!

Mona_63 zei

it`s beauty!!!!

Hella zei

Schitterend boekje.

Betty zei

Wow, ik kom even een paar weken niet op je site en wat voor prachtige verrassing krijg ik dan te zien!!
Ik ben heel benieuwd hoe het er live uitziet, waarschijnlijk nog mooier dan op internet...

Godelieve zei

Wat een prachtig boekje is dit!!! Eentje om vaak in je handen te nemen en eens door te bladeren.